DESCRIERE

Din centrul satului Sarmizegetusa, traseul merge spre ieșirea spre Caransebeș și face ușor stânga pe un drum cu piatră cubică, aproape de capătul satului. Continuă pe acest drum și trece pe lângă pensiunea Zamolxe (rămasă în stânga drumului). De aici, continuă drept înainte aproximativ un kilometru, iar după aceea intră într-o pădurice și cotește la stânga pe un drum ce iese pe culmea rotunjită a dealului. Din acest punct trebuie urmat doar drumul cel mai vizibil, până când se iese în șaua din golul submontan. Ajunși în șa, se poate urca pe vârful din stânga pe care este montată o antenă.

Odată ajunși sus ne vom bucura de o belvedere uluitoare cu Țara Hațegului, Munții Poiana Ruscă și masivul Retezat. Traseul se întoarce în șa și, după o coborâre superbă, continuă tot înainte în urcare ușoară, lasând în dreapta drumul parcurs din vale. Urmează câteva serpentine, iar imediat după o intersecție, traseul continuă pe drumul din stânga. Acesta urcă puțin la început, pentru ca mai apoi să coboare, la început mai lin, iar apoi puțin mai abrupt, până când ajunge în vale. De aici, urmează rul văii preț de câțiva kilometri, până când ajunge în Hobița-Grădiște. Se continuă pe drumul asfaltat, până în Sarmizegetusa.

DETALII

Traseu: Sarmizegetusa –Păucinești – Culmea Cepașului – Valea Hobiței – Hobița-Grădiște – Sarmizegetusa
Durată: 8:00 – 9:00 h
Diferența de altitudine: 991 m
Grad de dificultate: Mare
Observații: Este un traseu ce se poate parcurge tot timpul anului.