Despre Asociația de Turism Retezat

Scopul asociației este dezvoltarea și promovarea unui turism durabil în zona Parcului Național Retezat și a întregii Țări a Hațegului, care să aducă beneficii economice zonei și să contribuie la conservarea și protejarea valorilor naturale, istorice, culturale și tradiționale”.

Obiectivele asociației, prevăzute în același document care stă la baza funcționării organizației noastre, sunt următoarele:

  1. a) Îndeplinirea rolului de OMD la nivel local și de regiune (Țara Hațegului – Retezat);
  2. b) Sprijinirea activă a implementării conceptului Pan Parks în zona Parcului Național Retezat în dezvoltarea turismului din zonă;
  3. c) Implementarea strategiei de turism durabil (STD) în vederea îmbunătățirii colaborării și întrajutorării membrilor și actorilor implicați în activitățile de turism din zona Parcului Național Retezat și a Țării Hațegului;
  4. d) Promovarea zonei Parcului National Retezat și a Țării Hațegului prin pachete turistice specifice adaptate diferitelor tipuri de turiști/segmente de piață;
  5. e) Elaborarea standardului de certificare pentru partenerii asociați, implementarea și menținerea acestuia;
  6. f) Implementarea planurilor și strategiei de dezvoltare a activității turistice în zona de interes;
  7. g) Pregătirea prin școlarizare a personalului specific activităților de turism;
  8. h) Întocmirea de programe pilot și organizarea de cursuri de pregătire și perfecționare a personalului implicat în activități de turism (Ex. ghid de turism, administrator pensiune, etc).

Pentru îndeplinirea obiectivelor mai-sus enumerate, asociația poate realiza următoarele:

  1. Coordonarea sectorului public și privat din domeniul turismului la nivelul destinației pentru realizarea unui management durabil;
  2. Planificarea dezvoltării la nivelul destinației, prin realizarea strategiei de dezvoltare turistică a zonei și coordonarea acțiunilor de implementare;
  3. Sprijin pentru formarea resurselor umane din turism și monitorizarea standardelor de calitate la nivelul destinației;
  4. Realizarea și coordonarea politicii de marketing a destinației;
  5. Asigurarea suportului în coordonarea și managementul intervențiilor în infrastructura turistică, pentru asigurarea ”calității experienței” vizitatorilor;
  6. Sprijin pentru coordonarea, dezvoltarea și managementul evenimentelor;
  7. Sprijin pentru dezvoltarea și managementul atracțiilor;
  8. Coordonarea centrelor de informare turistică de pe teritoriul destinației;
  9. Consiliere în domeniul dezvoltării afacerilor în turism;
  10. Monitorizarea dezvoltării turismului în destinație;
  11. Crearea unui cadru de planificare și de exprimare pentru structurile implicate în turism;
  12. Dezvoltarea, promovarea și administrarea de destinații ecoturistice;
  13. Elaborarea, implementarea, monitorizarea și adaptarea la situația socio-economică a zonei, a strategiei de dezvoltare a ecoturismului din zona Țara Hațegului – Retezat;
  14. Creșterea vizibilității și prestigiului zonei și a Destinatiei Ecoturistice Țara Hațegului – Retezat, prin realizarea unui brand turistic comun și a unei identități vizuale asumate;
  15. Coordonarea activității de promovare a ecoturismului, inclusiv prin editarea de materiale publicitare adecvate care să fie complementare promovării individuale (participare la târguri de turism, caravane de promovare etc.);
  16. Sprijinirea instituțiilor publice și private în domeniul turismului;
  17. Creșterea calității serviciilor turistice, prin promovarea și încurajarea practicilor, programelor și proiectelor din domeniul turismului durabil;
  18. Producerea și distribuirea produselor de promovare și de marketing turistic;
  19. Realizarea de statistici și a unei baze de date pentru observarea activității turistice;
  20. Propunerea de măsuri și investiții pentru dezvoltarea turismului durabil din Țara Hațegului – Retezat și zona de influență;
  21. Identificarea resurselor financiare sau a programelor de finanțare în vederea propunerii sau implementării de proiecte pentru dezvoltarea turismului durabil;
  22. Atragerea de investiții în turismul local;
  23. Cooptarea și afilierea la organisme interne și internaționale, pentru promovarea oportunităților turistice din Țara Hațegului – Retezat și zona de influență;
  24. Editarea de ghiduri, hărți, monografii și orice alte lucrări de promovare turistică; crearea de materiale publicitare, audio-video și multimedia, website-uri și aplicații mobile;
  25. Promovarea de măsuri pentru protejarea, conservarea și întreținerea mediului înconjurător, patrimoniului cultural, istoric și turistic din zonă;
  26. Organizarea și participarea la evenimente, târguri, conferințe, festivaluri precum și posibilitatea desfășurării unor activități comerciale ambulante și/sau în afara sediilor/punctelor de lucru proprii, pentru a promova turismul din Țara Hațegului – Retezat și zona de influență;
  27. Încurajarea cooperării între membri în cadrul asociației, precum și între membri și terti din industria turismului;
  28. Lansarea de proiecte și participarea la proiecte lansate cu alte organizații din țară sau din străinătate;
  29. Dezvoltarea instrumentelor specifice pentru a lua parte la programe cu finanțare internațională, europeană, guvernamentală, locală, publică sau/și privată în componentele de coeziune regională, dezvoltarea regională și rurală, conversie și reconvensie a forței de muncă;
  30. Orice alte inițiative care duc la dezvoltarea turismului durabil în Țara Hațegului – Retezat și zona de influență.

Domeniile de activitate

În realizarea obiectivelor, asociația activează în următoarele domenii:

  1. consultanță pentru afaceri și management în turism;
  2. alte servicii de rezervare și asistență turistică;
  3. formarea profesională;
  4. managementul afacerilor;
  5. antreprenoriat;
  6. protejarea mediului înconjurător;
  7. managementul și administrarea ariilor naturale protejate;
  8. protejarea și conservarea biodiversității;
  9. management durabil al resurselor naturale regenerabile;
  10. conservarea și protecția resurselor naturale;
  11. dezvoltare comunitară, economică, socială și ameliorare probleme sociale;
  12. promovarea educației civice și a participării publice;
  13. sprijinirea și promovarea voluntariatului;
  14. intermedierea și consultanța în accesarea de fonduri;
  15. acesarea fondurilor europene, guvernamentale și a granturilor;
  16. educație alternativă;
  17. educație nonformală;
  18. media și comunicare;
  19. organizare de evenimente de promovare turistică (târguri, conferințe, evenimente sportive etc.);
  20. promovarea turistică.
Meniu